Forfatter Emne: Mixer til ror og ESC til Drumbeat  (Læst 4079 gange)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Mixer til ror og ESC til Drumbeat
« Dato: Maj 31, 2012, 18:58:04 18:58* »
Så kom der lidt dele hjem fra Action i England.

Dette skulle være deres nyeste version af deres P40 mixer med bedre mulighed for at styre ror sammen med motorerne, denne version P40D fås pt kun som byggesæt men det er overskueligt at samle.

Jeg har kun en 2 kanals sender monteret i Drumbeat i øjeblikket og den er svær at håndtere når den er i "havn" denne mixer giver så muligheden for at ændre på farten individuelt højre / venstre motor så den bliver mere manøvreduelig. I denne version er det muligt at sætte den op som følgende motor kan ikke bakke (sætter kun omdrejningerne ned), 25% bak, 50% bak eller fuld bak når der gives rorudslag = dvs. skibet drejer skarpere.

Hvad der var i posen.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: Maj 31, 2012, 18:58:34 18:58* »
10-15 minutters arbejde
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Maj 31, 2012, 19:00:01 19:00* »
Færdig og testet B)

Så skal den bare installeres i Drumbeat of Devon håber at den kan testes på søndag.
Mvh
Carsten

michaelbm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://Modelskibet.dk
« Svar #3 Dato: Maj 31, 2012, 19:34:54 19:34* »
Spændende, lille produkt. Og nemt at samle.

Glæder mig til at læse om dine erfaringer...
Think twice - you can only cut once!

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 02, 2012, 21:00:18 21:00* »
Så er den monteret samt motoropsætningen er ændret til 2 ESC'er, dette gave lidt hovedbrud da den en motor startede før den ande men det skyldtes justeringen af de 2 ESC'er, så nu er den ved at være i vinkel til test søndag.
Mvh
Carsten

Jumbo

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juni 03, 2012, 04:57:35 04:57* »
  *hmm* forstår ingen ting jeg bruger en mixer når jeg er ude at spille musik, det er vel ikke et Peter spillemand skiw:D nå spøg til side hvad går det ud på det med en mixer *hmm*
Kun en tåbe frygter model hobby*stress*

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juni 03, 2012, 07:27:34 07:27* »
Hej Jumbo

Denne mixer kobles mellem din modtager og ror servo samt mellem modtager og fartregulatorerne.

Den mixer så signalet således at jo mere ror udslag du giver jo mere lukker den ned for den respektive motor således at skibet drejer hurtigere.

Brugsanvisningen (dog kun på engelsk men med forklarende billeder)

http://www.action-electronics.co.uk/pdfs/P40C.pdf

Det er en simpel måde at får mere kontrol over skibet uden at skifte til et 4 kanals anlæg.
Mvh
Carsten

Jumbo

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 03, 2012, 09:12:01 09:12* »
Ok det lyder smart
Kun en tåbe frygter model hobby*stress*

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juni 03, 2012, 18:01:42 18:01* »
Så fik jeg testet og det var ikke den store succes så måtte skifte til Y-kable æv, men fik da testet den med 12V på hver motor og det gik fint GPS log = 9Km/t.

Har rodet med det herhjemme og det er simpelthen fordi der er for mange justeringsmuligheder på radioen og ESC'erne men nu ser det ud til at den er i vinkel.

Tager Drumbeat med på job en af dagene og smutter forbi søen og tester igen.
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juli 27, 2012, 21:15:57 21:15* »
Skylder en opdatering :-)

Jeg har nu sejlet et par gange med opsætningen og må konstatere at der er noget galt, jeg bruger et Hobby King 2.4GHz anlæg og det ser ud til at det ikke er helt kompatibelt med de ESC'er jeg bruger, motorerne klikker og brummer dette kan skyldes at de esc'er jeg bruger ikke helt fungere med digitale modtagere.

Næste plan er at tilslutte mit Multiplex 40MHz anlæg og se hvordan det fungere anden mulighed er at udskifte de 2 esc'er med et par fra Graupner (er på lager til HDML) det kræver så lige indkøb af lidt stik. Nu må vi se hvad der sker.

Først et smut til Ingstrup og så start på nyt job så må det andet kommer herefter :-)
Mvh
Carsten

michaelbm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://Modelskibet.dk
« Svar #10 Dato: Juli 27, 2012, 22:33:47 22:33* »
Jeg har tidligere observeret problemer med specielle kombinationer af ESC og 2,4GHz anlæg, så det er måske dér fejlen er gemt.
Think twice - you can only cut once!

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Maj 04, 2013, 14:35:29 14:35* »
En opdatering.

1: Prøvede at udskifte de to ESC med et par Graupner for at se om det var de 2 elektronize ESC som ikke var kompatible med set-upen. Resultat det blev om ikke andet værre :@

2: Har købt et Graupner MX-12 som nu er monteret og tada nu virker det meget mere stabilt, motoren står heller ikke og tikker mere.

Så Drumbeat ryger i vandet i morgen til standerhejsning i Vallensbæk Model skibs klub.
Mvh
Carsten

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Maj 06, 2013, 17:20:19 17:20* »
Sidste opdatering.

Prøvede med 25% bak løsningen og det var for voldsomt den gik fra stop til 25%bak meget hurtigt så den løsnede kardanleddet på den ene aksel, løsningen hvor den kun sætter tempoet ned på den ene aksel er altså den bedste løsning men giver så heller ikke den store hjælp til at dreje så jeg tror bare at det var så det.
Mvh
Carsten