Forfatter Emne: Aero-Naut Classic  (Læst 13030 gange)

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Dato: April 04, 2013, 16:50:35 16:50* »
Jeg er nu begyndt på mit første RC projekt, der gerne skal ende som en sejlende model. Min banko gevinst fra Vallensbæk Modelskibs Klubs juleafslutningen sidste år, en Aero-Naut Classic. http://www.modelskibet.dk/product.asp?product=6571
En, for mig, lækker model der hurtig kom til at se ud af noget. Indtil bunden skulle på..... De to stykker der skulle danne bunden viste sig at være et par mm for smal og kort i stævnen. Så nu er "vi" ved at "skaffe" en erstatning ;)

Den oprindelige aksel er noget spinkelt noget, så den bliver erstattet af en 4mm rustfri fra Robbe og der monteres en 30mm 3 bladet skrue.
Motoren bliver en Brushless 1380KV med en ESC 18A.
Starter med et 7,4V Lipo men sættet kan klare et 11,1Lipo.

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #1 Dato: April 04, 2013, 16:54:10 16:54* »
Opsætning af spanterne i den medfølgende skabelon.
« Senest Redigeret: December 29, 2019, 17:55:10 17:55* af tica »

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #2 Dato: April 04, 2013, 16:55:01 16:55* »
De første støtter i længde retninger er monteret.
« Senest Redigeret: December 29, 2019, 17:55:31 17:55* af tica »

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #3 Dato: April 04, 2013, 16:55:52 16:55* »
De langs gående lister monteres, der skulle lige passes lidt til før de passede i udskæringerne i stævnen.
« Senest Redigeret: December 29, 2019, 17:55:59 17:55* af tica »

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #4 Dato: April 04, 2013, 16:57:00 16:57* »
Mahogni siderne monteres, her skal der passes på med limen så det ikke kommer på siderne da det næsten ikke kan fjernes igen.
« Senest Redigeret: December 29, 2019, 17:56:12 17:56* af tica »

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #5 Dato: April 04, 2013, 16:58:48 16:58* »
Klar til bundstykkerne, som der som sagt skal laves nye af, da de originale var for små, der er indkøbet en plade 1mm birke finer til dette.
« Senest Redigeret: December 29, 2019, 17:56:22 17:56* af tica »

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #6 Dato: April 08, 2013, 16:17:31 16:17* »
Så kom den første nye bundplade på plads
« Senest Redigeret: December 29, 2019, 17:56:33 17:56* af tica »

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #7 Dato: April 08, 2013, 16:18:13 16:18* »
Og den anden side B) Så skal der slibes lidt før der skal leges med lak.
« Senest Redigeret: December 29, 2019, 17:56:43 17:56* af tica »

immertreu

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #8 Dato: April 08, 2013, 21:10:58 21:10* »
Hej
Det er godt at se gevinsten fra banko spillet bliver til et regtigt skib eller heder det en båd? det ser godt ud*clap* den skal nok blive flot
det er ikke kun mænd der kan*tup*
Bent

Anne-Marie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 24
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #9 Dato: April 09, 2013, 16:59:37 16:59* »
Hej Bent
Mon ikke den går under betegnelsen "båd" ;)
Og tusinde tak for de pæne ord :D
Anne-Marie

immertreu

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #10 Dato: April 09, 2013, 18:59:50 18:59* »
Hej Anne-Marie
Vi må have det helt regtigt skib eller båd så jeg google det her er resultatet
Kort fortalt er det størrelsen. En båd er et mindre fartøj end et skib, men der findes ingen officiel definition på begrebet.
En god definition kunne være, at hvis et fartøj er stort nok til at blive optaget i det danske skibsregister, så er det et skib, og ellers er det en båd.
For at blive optaget i skibsregistret skal fartøjet være på 20 bruttoregistertons eller mere. Et bruttoregistertons er et rummål på 2,83 m3.
Du har en  model båd
Kvinder har næsten altid ret;)
Bent

immertreu

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #11 Dato: April 09, 2013, 19:06:11 19:06* »
Har lige en ting mere når man ser dine billeder liner det ikke et regtigt hobbyrum der er for rent rundt om båden*tup*
Bent

michaelbm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 599
    • Vis profil
    • http://Modelskibet.dk
Aero-Naut Classic
« Svar #12 Dato: April 10, 2013, 16:03:32 16:03* »
Jeg fik en gang denne forklaring:

- Båd: Når der kun er et skibsdæk
- Skib: Når der er flere skibsdæk

Men personen kunne så ikke forklare, hvorfor det hedder en slæbebåd (stor og tung og med flere dæk) eller et sejlskib (mindre og ofte kun med eet dæk).
Think twice - you can only cut once!

Jumbo

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 93
    • Vis profil
Aero-Naut Classic
« Svar #13 Dato: April 11, 2013, 08:01:07 08:01* »
I min spæde ungdom  da jrg havde min første hyre på en coaster 299 brt. Kom jeg til at sige  skipper der kommer en båd om styrbord  så fik jeg læst teksten om jeg trode at det var en banan båd eller isbåd  *yummy*
Kun en tåbe frygter model hobby*stress*

michaelbm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 599
    • Vis profil
    • http://Modelskibet.dk
Aero-Naut Classic
« Svar #14 Dato: April 11, 2013, 15:15:35 15:15* »
Dette er forklaringen (kopieret fra Wikipedia):

Et skib er en genstand, der kan sejle på vand og er i søfarten større fartøjer til søgående sejlads. De er normalt delt op i flere hovedgrupper, krigsskibe, handelsskibe, fiskeskibe og fritidsskibe.

Forskellen imellem et "skib" og "fartøj" er, at et skib er et stort "fartøj", med flere rum under hinanden. 20 BRT synes at være skillelinien. "Båd" og "jolle" anvendes om helt små enheder. "Skude" anvendes om mindre – især gamle – enheder, da skibene i dag bygges større[Kilde mangler].

I andre sammenhænge – som f.eks. de internationale søvejsregler – defineres skib meget bredt som ethvert "flydende materiel ... der anvendes eller kan anvendes som transportmiddel på vandet"; under den definition er både en windsurfer, en pram og et hangarskib at betragte som et skib. I denne juridiske sammenhæng skelnes der så videre mellem bl.a. maskindrevet skib, fiskeskib og sejlskib, idet disse skibstyper har forskellige rettigheder og pligter i forhold til hinanden, når de mødes under sejlads.
Think twice - you can only cut once!