Forfatter Emne: Jenny fra Aero-Naut  (Læst 3449 gange)

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Jenny fra Aero-Naut
« Dato: Februar 16, 2014, 14:28:35 14:28* »
Jeg har et stykke tid kigget på Jenney fra Areo-Naut og smuttede forbi modelskibet.dk og hentede dette byggesæt, jeg vil bygge det på mit spisebord og ikke på værftet for at vise at nybegynder at man komme langt med få værktøjer.

El bliver i første omgang følgende:

Motor Graupner Compact 260Z 1380kv (børsteløs)
ESC Grupner Brushless Control 18
Batteri noget LiPo 3S
Propel Grupner 3 bladet hydro til at starte med.

De mest interessante billeder lægger jeg op i tråden med lidt beskrivelse men der findes flere her http://www.skalamodelskibe.dk/userphotogallery.php?album_id=363

Lige landet på bordret.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Jenny fra Aero-Naut
« Svar #1 Dato: Marts 08, 2014, 14:08:00 14:08* »
Der er sket lidt siden ankomsten.

Standen er samlet

Stævn stykke og køl er samlet man skal passe på at det ikke skrider under limningen.

Bygge jig klargjort

Grund skelettet er samlet

Jeg har brugt almindelig hvid snekker lim, heldigvis for der smuttede et eller andet i forbindelse med limningen af stævn delen, så køkkenrulle dyppet i vand kunne opløse det så det kunne skilles ad.

Det er meningen at den skal have en gang epoxy indvendigt før dækket lægges på, så det går nok at bruge hvid lim til dette.
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Jenny fra Aero-Naut
« Svar #2 Dato: Marts 08, 2014, 14:45:41 14:45* »
Jeg bruger altid den lim som du har gang i Carsten Har aldrig haft  problemer med den

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Jenny fra Aero-Naut
« Svar #3 Dato: Marts 09, 2014, 17:24:40 17:24* »
Hmmm de der Tyskere er jo kendt for deres detalje grad, det gælder så ikke brugsanvisningen = brugsforvirringen til dette byggesæt, de viser og skriver at man skal lime listerne på samt de er plane med hækspantet og på næste side står der så lige at man skal huske at lade 30mm stikke ud bagerest godt jeg ikke skar af :-)

Nu sidder der lidt lister og tørrer efter et vandbad
Mvh
Carsten