Forfatter Emne: Så kom jeg også med her.  (Læst 3906 gange)

Bjarne Abel

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Så kom jeg også med her.
« Dato: Februar 20, 2014, 13:59:16 13:59* »
Mit navn er Bjarne Abel og jeg er nok ikke helt ukendt da jeg har bygget en del modeller og har deltaget i en del hobbyudstillinger.
Selvom vi er ligesindede befinder jeg mig nok i en niche i forhold til de fleste af jer.

Jeg bygger mine modeller i karton i størrelse 1:100 eller 1:87. Alt bygges som vandliniemodeller.  Jeg har bygget en del færger til modeljernbanefolket og har en blog på nettet hvor jeg præsenterer mig selv og mit byggeprogram.

Jeg har bygget færger så lange jeg kan huske, men blot en en gang i mellem.  Efter 2007 gik jeg imidlertid amok og byggede 8 ens modeller af færgen Langeland - dog i en modificeret udgave tegnet af Jens Bruun Petersen i Hobbybladet i 1980.

Derefter har hobbyen taget over og jeg har bygget færgen Morsø 13 gange, færgen Lolland 5 gange, DSB færgen Kong Frederik lX er bygget 2 gange og mit lille skibsværft har hele tiden noget i gang.
Lige nu har jeg 2 DSB IC færger Kronprins Frederik, samt DSB færgen Prinsesse Benedikte på beddingen.

Jeg fik en omtale i bladet Søfart og kom derved i kontakt med et rederi hvor jeg sidste år byggede 5 modeller af deres skibe, og med foreløbig to mere i ordre.

Jeg kalder mig Modelskibsværftet og kan med stolthed sige at der ingen krise er på mit værft.
Mine færger og skibe hader berøring med vand !!!   Et lidt abstrakt forhold til deres naturlige miljø, men sådan er det.

Bjarne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Så kom jeg også med her.
« Svar #1 Dato: Februar 20, 2014, 15:46:26 15:46* »
Det lyder da spændende håber at du vil ligge foto ind når du får lavet noget nyt

Bjarne Abel

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Så kom jeg også med her.
« Svar #2 Dato: Februar 20, 2014, 15:48:59 15:48* »
Jeg vil foreslå at kigge ind på min blog og de fotos der:  færgemodeller

Den er temmelig omfattende. Startede med billeder af mine modeller, men det ene river det andet med sig så nu er der lidt om alt....Hilsner Bjarne

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Så kom jeg også med her.
« Svar #3 Dato: Februar 20, 2014, 16:34:11 16:34* »
Velkommen til :)

Og hvis du ikke har set det så er faktisk et fora for karton her på siden.

http://www.skalamodelskibe.dk/forum/viewforum.php?forum_id=78

Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.