Tak for jeres indlæg og svar.
Jeg synes jeg lige ville orientere om mine sidste oplevelser. For at komme videre købte jeg en Graupner Navy V30R. Da den blev tilsluttet kørte servoerne pænt, men desværre fungerede motorstyringen ikke ordentligt. En række høje biplyde sporadisk fra motoren når strømmen blev tilsluttet, af og til begyndte motoren at køre lidt sporadisk rundt uden at senderen blev rørt, kun nogle få gange reagerede den rigtigt på fart-sticken, men ikke med neutral (motorstop) i stickets midterposition, og noget hakkende. Uheldigvis fik jeg lagt noget på arbejdsbordet, der kom til at blokere lidt for den ene servos snoretræk, og da jeg drejede på servoens regulator stoppede den brat, hvorefter V30 ESC'en ophørte fuldstændigt med at fungere, ingen strøm til hverken motor eller modtager. Over i bunken med ødelagte ESC'ere.
For at det ikke skal være løgn købte jeg også en regulator fra modelbau-regler.de, en AS12/75RW. Den kører motoren som en drøm, men det går ikke godt med servoerne. Når man drejer på en af knapperne til en servo, kører servoen underligt sporadisk både frem og tilbage, selvom man kun drejer én vej på senderen. Efter at have stået og hakket lidt frem og tilbage forsvinder strømmen til modtageren, som så skal genstartes for at oprette forbindelse igen.
Jeg stopper nu mit eventyr med fjernbetjening til efterhånden en del tusinde kroner. Ærgerligt min model ikke kommer ud at sejle, men den er nu også flot bare at have stående!
Mvh. Jørn