Forfatter Emne: montre  (Læst 4965 gange)

sigurd

• Newbie
  • *
    • Vis profil
montre
« Dato: September 28, 2008, 10:21:15 10:21* »
jeg er igang med en montre til mit skib. jeg regner med at bruge plexiglas til sidderne og tagpap + et bradt til bunden. men hvordan sætter man plexiglas sidderene sammen? noget stærk lim eller hvad.
MV. Hilsen

Sigurd

webmaster c

• Newbie
  • *
    • Vis profil
montre
« Svar #1 Dato: September 28, 2008, 11:51:08 11:51* »
hvis det kun skal være en montre, så har jeg brugt klar silikone med stor succes...
Der findes noget der decideret er til at lime/opløse plexiglas... men det opløser også hjernen... så det holder vi fingrene fra...
Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle...
Vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege

Hojstrand

• Newbie
  • *
    • Vis profil
montre
« Svar #2 Dato: December 01, 2013, 14:10:58 14:10* »
hej
Hvis du sætter hele din montre sammen med malertape, og derefter pensler med en lille pensel i hjørnerne indvendig fra med fortynder, så har du en samling der holder.
Husk at file/pudse savsnit pænt på kanten inden du taper det sammen

haustrup

• Newbie
  • *
    • Vis profil
montre
« Svar #3 Dato: Januar 16, 2014, 11:52:35 11:52* »
Hvis du bruger acrylplader til montren, så duer silicone ikke i længden. Superlim duer heller ikke, men kloroform duer - der er bare lige det at det kan kun købes med polititilladelse, og så fordamper det også fra flasken, så det skal bruges relativt hurtigt  OG UDENDØRS.
Der findes formentlig specialklæbere men jeg ved ikke om de kan købes privat eller om de kun er til industrielt brug.

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
montre
« Svar #4 Dato: Januar 16, 2014, 13:06:03 13:06* »
Der er en gut som har udført lidt forsøg se her http://www.stormeren.dk/article_view.php?id=163
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Krog

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.hookd.dk
montre
« Svar #5 Dato: Januar 16, 2014, 13:28:56 13:28* »
Super gode tips :-)
Jørgen Krog