Forfatter Emne: Ankerspil  (Læst 5190 gange)

pera

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ankerspil
« Dato: Marts 07, 2010, 21:52:42 21:52* »
Er der nogle der kan hjælpe. Jeg er ved og bygge Happy Hunter og fået et problemet med ankeret ikke kan trække sig selv ned det er ca. 30 gram der skal til for det kan falde af sig selv.
Jeg håber at der Er der nogle der ved og det er mulig og få det til at virke
*helplees* MVH Per *hmm*

pera

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ankerspil
« Svar #1 Dato: Marts 12, 2010, 10:10:57 10:10* »
Tak HP Det lyder jo læt men det er jo modelskibe og 30 gram extra vægt på et anker er meget. så finde et Større anker tror jeg vil komme til og se unaturlig ud

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ankerspil
« Svar #2 Dato: Marts 12, 2010, 10:19:33 10:19* »
Pera,

hvad er dit anker og ankerkæden lavet af?

og hvor meget vejer det nu?

/Markus
Marcus Tullius Cicero (106-43 f.kr.) : Det er med mænd som med vin. Alderen gør de dårlige sure og de gode bedre.

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ankerspil
« Svar #3 Dato: Marts 12, 2010, 10:49:36 10:49* »
Hejsa HP

Jeg vil gætte på det er standard fitting i plastic, aka ganske let.

Jeg prøvede at se om jeg kunne finde en, der er støbt i metal (og dermed tungere), men det er ikke helt nemt.

Kan man montere en blyklump over selve ankeret eller erstatte dele af ankeret med noget metal?

Jeg skyder måske over mål og kompleksitet, ved at foreslå at man kan lave et tungere anker med photo etching?
(Bare projektet i sig selv med at lave ankeret selv, kunne få mig til at prøve... ;))

/Markus
Marcus Tullius Cicero (106-43 f.kr.) : Det er med mænd som med vin. Alderen gør de dårlige sure og de gode bedre.

pera

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ankerspil
« Svar #4 Dato: Marts 12, 2010, 11:00:53 11:00* »
Hej Markus Mit anker er Robbe's 1306 vejer ca 6 gram og kæden er messing som er  forniklet og vejer 7 gram det er samlet som de skriver så kæden er rullet op på en tromle nede i båden og det er der jeg skal hænge 30 gram vægt på ankert får det kan falde *helplees*

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
Ankerspil
« Svar #5 Dato: Marts 12, 2010, 11:15:38 11:15* »
Jeg vil foreslå dig at lave en støbeform af dit anker og så støbe en kopi i metal (tin /bly) så burde du få noget mere vægt på
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

MarkusAndersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ankerspil
« Svar #6 Dato: Marts 12, 2010, 11:52:17 11:52* »
så er det bare at finde muldvarpeskindet frem ....

http://krickshop.de/Hallanker-Typ-2-40-mm-Metall *tup*

Hvis du ikke kan bestille direkte ved krick, så vil jeg anbefale http://www.rcparkenshop.de.
Han skaffer det gerne.

På den anden side set, så kan en bekendt dansk webshop også være med
http://modelskibet.dk/product.asp?product=3032

Jeg har ingen steder kunnet finde specifikationer på vægten af de forskellige typer, men metal burde være tungere end plastic.

/markus

OBS : dit anker er 24 x 40 mm, så dimensionerne på de fundne er vist OK.
http://www.mscomposit.com/sound-anchor-40-mm.html

pera

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ankerspil
« Svar #7 Dato: Marts 13, 2010, 17:33:09 17:33* »
tusind tak for svarene jeg vil se om jeg ikke kan få tid til og komme over til Modelskibet og hente nogle nye anker MVH PerA :)

Steen B

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ankerspil
« Svar #8 Dato: Marts 14, 2010, 14:27:45 14:27* »
Hejsa

Jeg kan desværre ikke hjælpe med de tekniske problemer med det (ikke-)funktionerende ankerspil, MEN - jeg vil gerne benytte lejligheden, når der nu er en tråd, der hedder ankerspil:

Jeg arbejder i øjeblikket på en 2-mastet 1900-tals fiskerbåd fra Frederikshavn. Da jeg bygger den fra bunden, og udelukkende ud fra ganske få tegninger, er jeg løbet ind i problemer med ankerspillet.

Som det vil fremgå at div. fotos i mit galleri ("Jens Krogh") så skal jeg nu have lavet ankerspillet så det ser rigtigt ud (det BEHØVER ikke kunne virke!! :) ), og jeg kan ganske enkelt ikke finde nogle fotos nogen steder, der viser hvorledes teknikken i sådan et gammelt spil var på forsiden!

Der er en "vippe" på toppen, og fra den må der gå to arme ned, der påvirker nogle paler eller lignende, som igen greb ind i tandhjulene - men liiiiige hvordan dette så ud, kan jeg ikke finde noget på.

Er der nogen der kan hjælpe med fotos, tegninger eller andet, der kan belyse dette mysterium???

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Steen
De eneste dårlige spørgsmål er dem, der IKKE bliver stillet! :)