Forfatter Emne: Udskiftning af bov thruster  (Læst 3900 gange)

haustrup

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Udskiftning af bov thruster
« Dato: December 02, 2010, 16:38:00 16:38* »
Bov thrusteren på min Flyvefisken kører ikke rundt. Den er ikke groet fast, men uanset volt, så kan motoren ikke trække den rundt, så mon ikke motoren er kaput, og derfor skal jeg have det afmonteret, men helst uden at skulle male skroget igen.

Det er typen med en "flap", men desværre (og ikke af mig!) er skruerne der samler enheden monteret fra stævnsiden, og der kan man ikke komme til med noget som helst. Jeg har ikke rigtig lyst til at  prøve at bore skruen ud fra den spidse ende med håndkraft, da skruen jo sidder i plastic, og et håndholdt bor smutter jo let, så hvordan får jeg den ud?

Jeg har overvejet at skære røret over, for så senere at kunne montere den igen, eller en ny ved at lime rørene sammen igen, men også her er der meget lidt plads.

Dog har jeg i den forbindelse hørt omtalt, at man kan skære røret over med en tynd tråd, som man ligesom kan save/skære med. Er det noget én af jer véd noget om, evt. har noget liggende eller véd hvor en sådan tråd evt. kan købes?

Eller er der én der har en anden god idé, så hører jeg gerne om det?

tica

• Administrator
  • Newbie
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: December 02, 2010, 18:23:12 18:23* »
Du tænker nok på en wiresav http://www.spejdersport.dk/Pages/Search.aspx?search=wiresav

Link fixet :-)

Men det er nok ikke det mest nøjagtige stykke værktøj til din opgave
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

haustrup

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 02, 2010, 18:50:49 18:50* »
Det kunne det godt være - jeg får blot intet frem når jeg bruger linket, så jeg kan ikke tjekke det - men det skal kunne save et meget tyndt spor

haustrup

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 11, 2011, 21:31:15 21:31* »
Efter endnu et par timers arbejde med diverse tænger - men med et par "klemlus" som "præmie", lykkedes det at få trusteren adskilt uden at skære i rørene, så nu kører den igen.